Czeska Skoda Auto, należąca obecnie do niemieckiej grupy VW, to marka szczycącą się wyjątkowym logo. Logo Skoda Auto miało zdaniem jego twórców przedstawiać skrzydlatą indiańską strzałę - wspomnienie podróży do Ameryki Północnej, którą odbył założyciel firmy Emil Skoda.Wyjątkowość tego logo polega jednak przede wszystkim na kontrowersyjności - wyrażającej się m.in. w mnogości interpretacji. Na dodatek interpretacji mało schlebiających czeskiej marce. "Rozjechana na drodze zielona kura" to jeden z najczęstszych opisów tego znaku graficznego (pojawiają się też skojarzenia "Rozgnieciona żaba", "Rozdeptany krecik" czy "Wodnik Szuwarek i Walec Drogowy").
Od dłuższego czasu mówiło się już o planach dotyczących wprowadzenia nowej wersji logo Skoda Auto. Jeszcze na początku roku 2011 w Internecie pojawiła się taka wersja:
Nastąpiła jednak konsternacja, kiedy inne źródła zaprezentowały nieco inną, bardziej kolorową zapowiedź nadchodzących zmian:
Konsternacja osiągnęła apogeum jednak wcześniej, kiedy w listopadzie 2010 r. w Internecie pojawiła się poniższa wersja logo Skoda Auto - jeszcze bardziej uproszczona (Zielona Kura stała się nagle Białym Jeżem):
Tyle spekulacji.
1 marca 2011 r. zostało oficjalnie zaprezentowane nowe logo Skoda Auto.
Zielona Kura została. Niestety.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz